mobilityreporter.nl maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren en het gebruiksgemak te vergroten. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid. Klik op ‘accepteren’ om optimaal gebruik te maken van de website. Accepteren

Idee: oplaadpaal als arbeidsvoorwaarde

Gepubliceerd:

De leaseauto. Steeds vaker is hij elektrisch. En die moet je opladen. Maar vanwege het schrijnend tekort aan oplaadpalen kan dat niet overal. Bovendien is ‘openbaar’ opladen weer een stukje duurder geworden. En dus heeft de leaserijder weliswaar een mooie auto van de zaak, tegen een lage bijtelling, maar is hij toch niet zo mobiel als gewenst. Kun je als werkgever hier nog een rol in spelen?

Weleens aan gedacht medewerkers met een elektrische leaseauto een oplaadpaal ‘cadeau’ te doen? Of een laadvoorziening aan te bieden op jouw terrein? Als secundaire arbeidsvoorwaarde bijvoorbeeld. Daarmee heb je gelijk twee oplossingen voor het tekort aan oplaadpunten en de gestegen kosten van openbaar opladen.

Kosten oplaadpaal: € 400,- tot € 800,-

De installatiekosten van een laadpunt bedragen doorgaans tussen de € 400,- en € 800,-, afhankelijk van de situatie. En de gekozen oplossing. Mogelijk zijn de kosten van de oplaadpaal op te nemen in het leasebedrag of zijn ze in mindering te brengen op het mobiliteitsbudget van de medewerker. Tenminste als je het mobiliteitsbudget reeds hebt ingevoerd als secundaire arbeidsvoorwaarde.

Nieuwsbriefbanner